Ringkøbing og Omegns Rideklubs Historie

Ringkøbing og Omegns Rideklub er en selvejende institution, som blev etableret i 1965.

I 1971 byggede Vestjydsk Ridecenter en lille ridehal samt den ene stald på Vesttarpvej 7, som Ringkøbing og Omegns Rideklub lejer sig ind i.

I dag består klubben af 4 store stalde med plads til 66 heste, 3 ridehaller, 2 udendørs dressurbaner samt en stor springbane.

Vi er ca. 200 medlemmer i elevskole- og privatafdelingerne og vi glæder os til at byde flere velkomne.

Klubbens fundament er vores elevskole, hvor såvel børn som voksne får en solid rideundervisning på vores dejlige elevheste.

Ringkøbing og Omegns Rideklubs faciliteter benyttes af alle vores elever og deres forældre. Der er altid mulighed for at få en kop kaffe/te, mens man venter.

Derudover har vi alle vores privatryttere, som enten har deres hest/pony opstaldet på stedet eller kommer udefra for at træne og modtage undervisning af vores dygtige personale.

Vi er medlem af Dansk Rideforbund under distrikt 11/13